A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által közzé tett tájékoztató szerint új bejelentési, változásbejelentési, átvilágítási, nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség vonatkozik a digitális platformüzemeltetőkre.
Az itt megtekinthető változás minden olyan szervezetre érvényes, amely olyan platformot üzemeltet, amit részben vagy egészben, szerződés alapján, értékesítők rendelkezésére bocsát. A NAV tájékoztatása szerint a következő tevékenységeket szükséges jelenteni: ingatlan bérbeadása, személyi szolgáltatás, áruk értékesítése és közlekedési eszköz bérbeadása.
Magyarországon 3 típusú platformüzemeltetőre lesz érvényes a bejelentési és adatszolgáltatási kötelezettség. Az egyszeri bejelentkezés határideje 2023. február 15., ezután pedig az adatszolgáltatásra kötelezett platformüzemeltetői minőség keletkezését követő 15 nap. Az adatlapok beadhatók az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA: Új nyomtatvány/bejelentés → Adat- és változásbejelentés), és az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK: Nyomtatványok ÁNYK-hoz → Nyomtatványkereső → Részletes keresés) is.
Az első adatszolgáltatás határideje 2024. január 31., ez a 2023-as adatszolgáltatási időszakra vonatkozik. Az adatszolgáltatást az időszakon belül negyedéves bontásban kell teljesíteni.
Ha a platformüzemeltető elmulasztja bejelentési, változásbejelentési, adatszolgáltatási, nyilvántartási kötelezettségét, vagy késedelmesen, hibásan, valótlan tartalommal vagy hiányosan teljesíti, a NAV 2 millió forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatja.