2020. július 1-től hatályba lépett törvénymódosítás alapján új tevékenységgel, új feladattal bővült a területi kamarák, így a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara szolgáltatási köre is.
A jogszabály-módosítás a vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatban közreműködő szervek között említi a gazdasági kamarákat is. Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. §. (4) bekezdése 2020. július 1-jétől hatályba lépő rendelkezéssel a gazdasági kamarákat tájékoztatásnyújtási és információszolgáltatási hatáskörrel ruházza fel:
„A gazdasági kamarák tájékoztatást nyújtanak az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához szükséges általános információkról, a tevékenységek folytatásáról, a képesítéshez, valamint a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről.”
Korábban az ezekre vonatkozó tájékoztatások a Kormányablakoknál voltak elérhetők, azonban a törvénymódosítás hatálybalépését követően a kereskedelmi és iparkamarák (többek között a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamaránál is) feladat- és hatáskörébe került a szükséges információnyújtás.
Kamaránk székházában (2400 Dunaújváros Latinovits Z. u. 10.) az illetékes munkatársak útján áll valamennyi érdeklődő szíves rendelkezésére felvilágosítással, információkkal az egyéni vállalkozás keretében folytatott tevékenységek és a hatósági bejelentések, engedélyek kapcsán.
„Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztató és felvilágosító tevékenysége az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A $ (4) bekezdésén alapul, mely az Alkotmánybíróság 60/1992. (XI. 17.) AB határozata, valamint a jogalkotásról szóló törvény rendelkezései alapján nem minősül hatósági állásfoglalásnak, jogi iránymutatásnak. A tájékoztatás, illetve felvilágosítás a kamara, mint köztestület szakmai álláspontját tükrözi, amely egy esetleges jogvita esetén az eljáró bíróságot nem köti.”
Fontos kiemelni azt is, hogy július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) kell intézni.
Az egyéni vállalkozók továbbra is a webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését.
Ugyancsak a webes ügysegéden nyújthatók be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek.
A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain.
Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő adatok – a nyilvántartási szám és adószám alapján – továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/oldalon.
További információ személyesen kamaránk székházában (2400 Dunaújváros Latinovits Z. u. 10.), és a 25/502-060 (2-es gomb) telefonszámon, vagy a kamreg@dkik.hu e-mail címen, illetve a NAV Infóvonalán a 1819-es számon, vagy a NAV ügyfélszolgálatain is kérhető.