Kamaránk az előadást elsősorban azoknak a gyakorló szakembereknek ajánlja, akik az EKÁER rendszert nap mint nap használják, és szeretnék a vállalatuk logisztikai és kereskedelmi folyamatait összehangolni az EKÁER rendelet aktuális előírásaival.
MEGHÍVÓ
Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara ezúton tisztelettel meghívja Önt az
EKÁER a 2020-as változások és az adóellenőrzések tükrében
tájékoztató fórumra,
2019. november 27. (szerda) 10.00 -12.00 óra között
Helyszín: Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara székháza (Dunaújváros, Latinovits Z.u.10.)
Előadásunkat elsősorban azoknak a gyakorló szakembereknek ajánljuk, akik az EKÁER rendszert nap mint nap használják és szeretnék a vállaltuk logisztikai és kereskedelmi folyamatait összehangolni az EKÁER rendelet aktuális előírásaival, továbbá szeretnék megismerni az EKAER rendszerrel kapcsolatos aktuális adóellenőrzési eljárásokat is.
Az előadás ezen főbb problémákra összpontosít, kiemelve a jogszabályok elméleti rendelkezéseit, azok értelmezését és bemutatja egyúttal a gyakorlati alkalmazássorán felmerülő megoldási lehetőségeket is. Az előadás keretében lehetőség nyílik egyedi problémák, kérdések interaktív megfogalmazására és az előadóval történő megvitatására is.
Témakörök:
- Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni (példákkal alátámasztva, különösen háromszög- és láncügyletek, bérmunka)
- Fuvarozó / szállítmányozó vállaltok számára szolgáltatandó adatok megnevezése, illetve a megrendelőtől és beszállítótól szükséges adatok
- Milyen adatokat kell bejelenteni az új szabályok szerint, milyen adatok bejelentése nem szükséges
- Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok
- Kockázatos termékek és kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és az egyéb jogszabályokban
- Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés összehangolása az EKÁER rendszerrel
- Megrendelési adatok szükséges készítése - együttműködés a felek között szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása
- Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg?
- EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
- ÁFA ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, visszáru, vevői készlet, sérült áru kezelése, göngyöleg EKÁER kezelése
- Gyűjtőfuvar / terítőfuvar kérdései
- Harmadik országbeli termékek behozatalának, mozgatásának kérdése, vámoltatás EKÁER szempontjából
- Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, ÁFA, kockázatos és megbízható adózók stb.)
- Érvényes informatikai felület bemutatása, gyakorlati tapasztalatok
- Háromszög– és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKÁER szempontból?
- Nemzetközi ügyletek kezelése az EKÁER felületen konkrét példákkal szemléltetve
- Adóellenőrzések ismertetése (útközbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észrevételezése
- EKÁER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
- Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok
- Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése)?
- Szállítmányozók nyilatkozatainak, tanúvallomásainak kihatása az adózók EKÁER ellenőrzésének helyzetére
- Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése az EKÁER rendszerben hogyan valósítható meg
- 2020. január 1-től érvénybe lépő változások, 2019. szeptember 27-ei módosítások az online felületen és azok hatásai
Előadó: Kovács - Kneitner Lea, okleveles és igazságügyi adószakértő (TILEA Tanácsadó Kft.)
Részvételi díj:
Önkéntes kamarai tagoknak (akik az önkéntes kamarai tagdíjukat 2019. évre és a korábbi évekre megfizették) ingyenes, egyéb regisztrált vállalkozásnál 1 fő részére ingyenes, a többi résztvevőknek bruttó 4 000 Ft/fő.
Kérjük, részvételi szándékát legkésőbb 2019. november 26-ig szíveskedjen jelezni online regisztrációval.
További információ: 25/502-060/0-s gomb telefonszámon.