Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az dkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Karbonvám: felkészülés az első, januári adatszolgáltatásra

2024. január 10.

Már alkalmazni kell a karbonvám (CBAM) rendelet egyes részeit múlt évtől, az első adatszolgáltatási kötelezettség határideje 2024. január 31. A Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara hibrid formában tart workshopot a témában 2024. január 16-án.

2023. október 1-jétől már alkalmazni kell a karbonvám (CBAM) rendelet egyes részeit. Ettől az időponttól kezdődően egy rendszeres, negyedéves jelentéstételi kötelezettség áll fenn az érintett cégeknek.

Az első adatszolgáltatási kötelezettség határideje 2024. január 31. A jogszabály értelmében az EU-ban importált CBAM rendelet hatálya alá tartozó termékekről (pl.: egyes vas- és acél, illetve alumínium áruk) különböző – többek között a gyártással is összefüggő – információkat kell megadni.

Ez a szabályozás azokat a vállalkozásokat érinti, akik EU-n kívülről importálnak termékeket. Ezek a termékek: vas és acélipari termékek, alumínium termékek, műtrágya, cement, villamosenergia, hidrogén. Így a fémfeldolgozást végzők, a gép, gépi berendezést vagy járművet gyártók, elektrotechnika termékek előállítói, ha importálnak, akkor érintettek a kötelezettségben. Amennyiben ön olyan terméket gyárt, forgalmaz, amelyhez vas, acél, cement vagy alumínium termékeket importál, mindenképpen érintett!

A témával kapcsolatban workshopot tartunk panelbeszélgetéssel, hogy pontosan mely importált termékekre, kinek, meddig, milyen adattartamú jelentést kell tennie az Európai Bizottság felé.

2024. január 16-án, kedden 9.00 órától a székesfehérvári Gazdaság Házában

hibrid formában.

Előadó és moderátor: Dr. Sábián Zsolt Ghibli Szállítmányozási Kft., vámszakmai igazgatóhelyettes

Tematika: A rendezvény bevezető előadással kezdődik az aktuális és új információkkal, majd az eddigi tapasztalatokról, jó gyakorlatokról, nehézségekről, praktikákról lesz szó panelbeszélgetés keretében.

Érintett témakörök: Milyen árukörökre vonatkozik a rendelet

  • Jelentéstétel időpontja
  • Jelentéstételre kötelezett személyi kör, jelentés adattartalma, formai követelmények
  • Jelentéstétel módja, jelentés módosítása
  • A jelentés összeállításához szükséges lépések
  • 2023/1773 végrehajtási rendelet IV. melléklet: beszállítók felé megfogalmazandó kérések

Panelbeszélgetésre felkért előadók: Szőkéné Fülöp Eszter trade compliance manager, ARCONIC Kft.

Purmann Ildikó logisztikai vezető, VIDEOTON EAS Kft.

A programon való részvétel térítésmentes, feltétele az előzetes jelentkezés online ezen a linken.