Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az dkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Hogyan járjanak el a cégek járvány idején?

2020. március 18.

Szakmai ajánlást tett közzé a Magyar PR Szövetség a koronavírussal kapcsolatos kommunikációs és szervezetirányítási tevékenységre vonatkozóan.

Az elsősorban a kkv szektor képviselőinek és nagyvállalati vezetőknek szóló szakértői útmutató az egészségvédelemre vonatkozó javaslatok mellett legfőképp a cégek belső kommunikációjának, krízismenedzsmentjének szabályaira, valamint a külső partnerekkel történő kapcsolattartás ajánlott módjaira tér ki.

Magyarország Kormánya rendkívüli jogrendet hirdetett, veszélyhelyzet elrendeléséről döntött 2020. március 11-i ülésén. A Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatában dolgozó szakemberek felelősséget érezve a koronavírus-járvány kapcsán kialakult pandémiás helyzet gyors és hatékony megelőzésében, részletes szakmai ajánlást tettek közzé, melyben összehangolt, minden vállalatot érintő intézkedési tervek bevezetését sürgetik. Az útmutató nemcsak az infekciókontroll fontosságára és a munkavállalók biztonsága érdekében előírandó szabályokra hívja fel a figyelmet, de a digitális eszközökben, online kapcsolattartásban rejlő lehetőségeket is bemutatja.

„Jelen helyzetben különösen fontosnak tartjuk, hogy felkészült, etikus szakemberek irányítsák a hazai cégek üzleti és munkaszervezési folyamatait; olyan vezetők, akik akár a gazdasági szempontok háttérbe szorításával köteleződnek el a dolgozók egészségének védelme, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás mellett.” – mondta Dr. Pintér Dániel Gergő, az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozatának elnöke és a kiadvány főszerkesztője. A szakértő minden hazai vállalatot arra kér, hogy ne halogassa tovább a válságstáb felállítását, fontolja meg a vészforgatókönyvek, kríziskommunikációs tervek kidolgozását és életbe léptetését, valamint azonnali hatállyal tegye nyilvánosan is elérhetővé a koronavírus prevenciójával kapcsolatban bevezetett legjobb gyakorlatait. „Javasoljuk a cégvezetők számára, hogy allokáljanak külön büdzsét a veszélyeztetett dolgozói csoportok támogatása, a szükséges prevenciós eszközök beszerzése, az általános katasztrófa és polgárvédelmi ismeretek átadása, valamint a szóvivők, kommunikációs menedzserek képzése érdekében.” – tette hozzá Dr. Pintér Dániel Gergő, aki szerint a hivatalos vállalati kommunikáció során kiemelten fontos a megnyugtatásra és tényszerűségre törekvés. „Az álhírek, spekulációk, félrevezető információk terjedésének megakadályozása érdekében elengedhetetlen kerülni a pánikkeltő, érzelemgazdag megfogalmazásokat. – figyelmeztet a krízismenedzsment szakértő.

Az elmúlt napok kivételes kihívások elé állította a vezetőket. Meg kell szervezni a működés fenntartását, nem lehet tervezni, de már most gondolni kell a jövőre. Szükség van következetes és érthető kommunikációra, mert ez ad biztonságot ebben a nehéz időszakban. A kríziskommunikáció, a válságra való felkészülés, a pandémiás terv számos menedzser napi munkájában most jelenik meg először. Elsősorban nekik szerettünk volna segíteni ezzel a szakmai ajánlással." – mondta Vas Dóra, az MPRSZ Etikai Bizottságának elnöke, a kiadvány társszerzője.

„Egy krízishelyzetben – minden tanulás és felkészülés mellett is – az első lépések általában a pánik és a kapkodás reakciói. Ilyenkor a higgadt, tervezett, stratégiai szemléletű kommunikáció sokat segít minden szervezet működésében. A hasonló válságokban megnő a PR szerepe, hiszen a rendezvények, a reklámok, az értékesítést támogató kommunikációs aktivitásokat általában azonnal és drasztikusan megvágják a cégek, de a vállalati kommunikációra szükség van a biztonságos működéshez is. Örülök, hogy a Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának két kiváló szakértője gyorsan és pontosan szedte össze más szakemberek segítségével a legfontosabb teendőket. Bízunk benne, hogy tagjaink és a vállalatvezetők számára ez egy hasznos kiadvány lesz. Az MPRSZ szolgáltató profiljának következő lépéseként egy szakmai csoport létrehozását tervezzük tagjaink számára, ahol tapasztalatcsere, tanácsadás és hasznos szolgáltatások megosztására vállalkozunk.” – tette hozzá Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke. 

Az évtizedes piaci tapasztalatokkal rendelkező vállalati kommunikációs, marketing és menedzsment tanácsadók észrevételei alapján készült útmutató az alábbi linken érhető el. Az észrevételeket, kéréseket a titkarsag@mprsz.hu email címre várjuk, további információk az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozatának munkájával kapcsolatban pedig honlapunkon találhatók.

 

További információkért kérjük, hogy lépjen kapcsolatba munkatársainkkal:

Dr. Pintér Dániel Gergő

Vas Dóra

Elnök, MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozat

Elnök, MPRSZ Etikai Bizottság

Tel: +36 30 603 1128

Tel: +36 70 318 6152703186152

E-mail: pinter.daniel.gergo@mprsz.hu

E-mail: vas.dora@mprsz.hu

 

 

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ:

Az MPRSZ Kríziskommunikációs Tagozata

A tagozat célja, hogy a hazai válságmenedzserek és PR szakértők számára olyan mértékadó fórumot teremtsen, ahol a kapcsolatépítés mellett lehetőség nyílik az aktuális trendek megvitatására, a legjobb nemzetközi gyakorlatok átültetésére, valamint piaci és kutatási projektek kidolgozására is. A tagozat további feladata, hogy iránymutatásokkal, hivatalos állásfoglalásokkal és módszertanfejlesztő javaslatokkal járuljon hozzá a terület magas színvonalú képviseletéhez; az MPRSZ által szervezett konferenciák és a szövetség gondozásában megjelent kiadványok pedig a kríziskommunikációs szakma társadalmi elismertségének növelését célozzák.

 

Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)

A magyarországi PR szakma érdekképviseleti, szakmafejlesztő és szolgáltató szerve.

A szövetség 1990-ben alakult, közel 100 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.

Az MPRSZ a PR-szakemberek érdekvédelmét nemzetközi szinten ellátó, a közönségkapcsolati munka elismertségének növelésén munkálkodó szervezet.

Tagjai és elnöksége kiállnak a fenntartható fejlődés, az üzleti etika és a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett, tevékenységük során pedig törekednek rá, hogy az együttműködésre törekvő, transzparens kommunikáció a versenypiaci gyakorlatban is megvalósuljon. Az MPRSZ határozottan fellép az ezeket az irányelveket korlátozó intézkedések ellen és szakmai rendezvényekkel, állásfoglalásokkal, képzésekkel, illetve kiadványokkal támogatja a Public Relations területe iránt érdeklődők fejlődését.

 

Az MPRSZ szakmai munkáját tagozatok (Employer Branding-, Kríziskommunikációs-, Digitális-, és Public Affairs tagozat), valamint Etikai Bizottság segíti.

A szövetség a PR Excellence Hungary és az Employer Branding Award elnevezésű nívós szakmai elismerések hivatalos odaítélője.

Az MPRSZ az International Communication Consultancy Organisation (ICCO) tagja, valamint stratégiai partnere a Chartered Institute of Public Relations (CIPR) és az International PR Association (IPRA) szervezeteknek is.