Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az dkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézés

2023. november 30.

2023. december 15-től az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokkal kapcsolatos ügyintézés több részében változás következik be.  A változásokról a Magyar Államkincstár honlapján részletes tájékoztatót talál, rövid összefoglaló a cikkben.

A bekövetkező változásokról röviden:

  • a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató, az egyéni vállalkozó, a mezőgazdasági őstermelő és a Tbj. 87. § (3) bekezdése szerinti személy (ún. „önfoglalkoztató”) kizárólag a SZÜF felületen közzétett űrlap alkalmazásával elektronikusan nyújthat be kérelmeket.
  • 2023. december 14. napját követően az ÁNYK-ból beküldött Foglalkoztatói igazolás, Igénybejelentés és Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához elnevezésű nyomtatványokat az egészségbiztosító nem fogja befogadni.
  • Az „Igénybejelentés az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokra és a baleseti táppénzre, valamint a méltányosságból igénybe vehető pénzbeli ellátásokra (EB_IGBEJ_01)” közzétételére 2023. december 15-én kerül sor.
  • 2023. december 14-ig a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató (foglalkoztató), illetve az egyéni vállalkozó, mezőgazdasági őstermelő stb. kérelmeket az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki és állíthatja elő, melyekhez tartozó elektronikus nyomtatványok kizárólag Cégkapun, vagy a kormányhivatalnál történő előzetes regisztrációt követően Ügyfélkapun keresztül küldhetők meg.

Az ÁNYK-s nyomtatványok kivezetésével egyidejűleg megújításra kerülnek a Magyar Államkincstár által rendszeresített, a biztosítottak által kitöltendő különböző nyomtatványok is (például CSED, GYED, örökbefogadói díj igénylésére szolgáló kérelmek)

A Magyar Államkincstár részletes tájékoztatást nyújt arról, hogy az egyes tárhelyek használata esetén hogyan lehet sikeresen beküldeni az űrlapot, illetve, hogy mikor szükséges az RNY-ben ügyintézési rendelkezést tenni és hogyan. Az Elektronikus ügyintézési és RNY tájékoztató a Letölthető dokumentumok alatt érhető el.

Bővebb cikk az Államkincstár honlapján: https://www.allamkincstar.gov.hu/egeszsegbiztositas/Foglalkoztatok/elektronikus-ugyintezes?fbclid=IwAR2BZZI7WK9FIpR3YVPaleo03kaC7EXYnuiGgOFQbuvXAPrUK0WpwbRI21E