A Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztató fórumot szervez EKAER gyakorlati előadás – felkészülés az EKAER adóellenőrzésre! címmel a kamarai székházba, időpont: 2019. szeptember 17. (kedd) 10.00-12.00 óra.
Ajánljuk az előadást mindazon gyakorló vagy kezdő szakembereknek, akik a gyakorlatban az EKÁER rendszert nap, mint nap használják, illetve szeretnék megismerni az EKÁER rendszerrel kapcsolatos adóellenőrzési eljárást is, valamint az EKÁER rendszer összefüggéseit a céges folyamatokkal, illetve felkészülten szeretnék várni az EKÁER adóellenőrzést.
Az előadás keretében lehetőség nyílik egyedi problémák, kérdések interaktív megfogalmazására és az előadóval történő megvitatására is.
Témakörök:
- Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni
- Milyen adatokat kell bejelenteni az új szabályok szerint, milyen adatok bejelentése nem szükséges
- Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok
- EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
- Kockázatos termékek kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és egyéb jogszabályokban
- Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés összehangolása az EKÁER rendszerrel
- Megrendelési adatok szükséges készítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása
- Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg?
- EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
- Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése, visszáru, vevői készlet, sérült áru kezelése, göngyöleg EKÁER kezelése
- Gyűjtőfuvar, terítőfuvar kérdései
- Harmadik országbeli termékek behozatalának, mozgatásának kérdése, vámoltatás az EKÁER szempontjából
- Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)
- Érvényes informatikai felület bemutatása, gyakorlati tapasztalatok
- Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKÁER szempontból?
- Adóellenőrzések ismertetése, (útközbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észrevételezése
- EKÁER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
- Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok
- Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése)?
- Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanuvallomásainak kihatása az adózók EKÁER ellenőrzésének helyzetére
- Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése EKÁER rendszerben hogyan valósítható meg
Előadó: Kneitner Lea, okleveles és igazságügyi adószakértő (TILEA Tanácsadó Kft.)
Részvételi díj:
Önkéntes kamarai tagoknak (akik az önkéntes kamarai tagdíjukat 2018. évre és a korábbi évekre megfizették) ingyenes, egyéb regisztrált vállalkozásnál (akik a regisztrációs kötelezettségüknek a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamaránál eleget tettek, a 2019. évi és a korábbi évekre a kamarai hozzájárulás összegét megfizették) 1 fő részére ingyenes, a többi résztvevőknek bruttó 4 000 Ft/fő.
Kérjük, részvételi szándékát legkésőbb 2019. szeptember 13-ig szíveskedjen jelezni a dkik@dkik.hu e- mail címre.